Sant Jordi 2023

El 23 d'abril se celebra a Catalunya la Diada de Sant Jordi, una festivitat que commemorem des del segle XV. Aquesta data tan especial esdevé una oportunitat per celebrar l'amor i la cultura.

La llegenda de Sant Jordi és coneguda arreu del món i explica que, a la població de Montblanc, un terrible drac va arribar per sembrar el terror i destrucció. Per tal d'apaciguar-lo, el poble va decidir oferir-li diàriament un sacrifici humà triat per atzar.

Un dia, la sort va escollir la filla del rei. Però en lloc de deixar-la al drac, Sant Jordi va decidir enfrontar-se a ell per salvar la princesa i el poble. Va aconseguir vèncer el drac clavant-li la seva espasa al cor.

D'aquesta manera, la llegenda de Sant Jordi ens recorda que amb coratge i determinació podem lluitar contra el mal i salvar allò que més estimem.

Per celebrar la Diada de Sant Jordi, a l'escola hem organitzat diverses activitats i tallers per fomentar la lectura i l'amor per la cultura. També hem preparat un concurs de dibuix i un altre de literatura, perquè tots puguem gaudir d'aquest dia tan especial.

Feliç Diada de Sant Jordi a tothom!